Коворкінг керівників шкільних медіа

Коворкінг

 керівників  шкільних медіа

Дата проведення: 26 січня  2022рік

Час проведення: 11:00

Місце проведення: студія ТБ і преси «Рожевий слон»

 

Тема: «Медіа як чинники розвитку освітнього закладу та формування особистості» ( з досвіду  роботи творчих груп керівників шкільних редакцій) 

 

Мета: Ознайомити з досвідом роботи керівників шкільних редакцій з питань медіа,  як одного із  чинників розвитку освітнього закладу та формування особистості. 

Завдання: дослідити як вливають  медіа на спосіб життя особистості,  систему їх цінностей у майбутньому; розглянути ефективність діяльності шкільних редакцій у створенні  власного медіаконтенту; усвідомити важливість медіаосвіти, медіаграмотності для підростаючого покоління.

Обладнання: презентації, картки  для проведення ігор, роздатковий матеріал,  екран, проектор, ноутбук, мікрофон фліпчарт.

Форма проведення: медіаперебіг (інтерактивна - гра презентація)

Перебіг заходу

I. Організаційно-мотиваційний блок

1. Привітання.

Методист. Доброго ранку, шановні колеги! Вітаю  вас на коворкінгі керівників шкільних медіа. Сьогодні ми його проведемо в формі медіа перебігу (інтерактивної гри - презентації). Бажаю вам невичерпної енергії, творчої наснаги, плідної  праці.  Нехай формула успіху: «Учитись легко, коли вчитись цікаво» стане провідною ідеєю нашого заходу. 

2. Мотивація учасників коворкінгу. Створення сприятливого психологічного клімату, комфортної атмосфери для роботи. 

Методист.  Розпочнемо медіа перебіг зі створення команд за кьюар-кодом (для цього вам потрібні мобільні телефони). У нас будуть працювати дві команди: ньюзмейкери  і фактчекери. Представте свої команди і розтлумачте їх назви. 

Фактчекери  –   журналісти, що дослівно перевіряють факти.

Ньюзмейкери – людина, чи організація, діяльність якої передбачає публічність і становить постійний значний інтерес для ЗМІ. Ньюзмейкерами можуть бути представники політичних, культурних чи бізнесових еліт, а також люди, які потрапили в незвичайні обставини. Інше значення — журналіст, який знаходить нову, суспільно важливу інформацію чи редактор рубрики новин, або журналіст, який отримує інформацію за допомогою експерименту.

 

Виконаємо вправи «Компліменти» та «Очікування». Давайте подаруємо компліменти   і гарний настрій один одному та відповімо на питання: що ваша команда  очікує від семінару (використовуючи платформу АR-маски). 

I. Теоретично - практичний блок

Методист.  Тема нашого коворкінгу «Медіа як чинники розвитку освітнього закладу та формування особистості» ( з досвіду  роботи творчих  груп керівників шкільних редакцій).  

Працювати над нею ми будемо  в командах на різних творчих кластерах:

-«Шифрувальний» (логічний)

-« Асоціативний»(аналітико-практичний)

- «Теоретичний» (тлумачний )

- «Інноваційний   (презентувальний)

 -  «Очікувальний» (підсумковий)

Розглянемо поняття кластер.

Слово «кластер» походить з англійської мови ( cluster – пучок, рій, скупчення). Кластер – виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Кластер включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності текстових суб’єктів, котрі створюють цілісну і наочну картину. Метод «кластера» дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми.

Кла́стер (англ. cluster) — група однакових або подібних елементів, зібраних разом або близько один до одного; в'я́зка, пучо́к, жмуто́к, па́чка (чогось однорідного).

Дієслово — асоціюватися, збиратися групами, рости ґронами, товпитися.

Іменник — гроно, купа, скупчення, група, пучок, жмуток, рій.

Методист. Ознайомтесь з правилами  медіа перебігу.

Будьте активні.

Умійте слухати.

Говоріть коротко і за темою.

Пропонуйте ідеї.

Поважайте співрозмовника.

Співпрацюйте.

Проявляйте оригінальність

Завдання для кожного  кластеру:

Кластер «Шифрувальний»

Розшифрувати слово, використовуючи український словник. За кожною цифрою зашифрована буква.

17,  7, 6, 12, 1, 19, 22,  3, 12,  23, 1

(медіаосвіта)

– Чому так важливо сьогодні бути медіа освіченими?

– Які слова  близько пов’язані зі словом медіаосвіта?

(Медіаграмотність, медіакультура)

– Як би ви розтлумачили ці поняття?

 Кластер «Асоціативний»

 Слово медіаосвіта  утворено від двох слів медіа   і освіта.

Гра «Асоціативне дерево»

 – Які асоціації у вас виникають при слові медіа? (1 команда)

– Які асоціації у вас виникають при слові освіта (2 команда)

Поєднайте ці асоціації.

Методист.  Слова медіа і освіта пов’язані один з одним. Усе гостріше на сьогоднішній день стоїть питання взаємодії підростаючого покоління зі світом медіа. З одного боку уявити життя сучасної людини без преси, радіо, телебачення, Інтернету вже практично неможливо, оскільки використання деяких з медіа диктується самим суспільством, і молода людина для ефективної соціалізації просто обов’язана ними оволодіти. Для того, щоб гідно орієнтуватися в просторі різноманітних засобів мас-медіа, було створено цікаву науку –  медіаосвіту.  Медіаосвіта – частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як

традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні медіа (комп'ютерно-опосередковане спілкування, Інтернет, мобільна телефонія) з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.

Головна задача керівників шкільних медіа  направити зусилля на розвиток  та формування особистості усіма засобами медіа,   самим оперувати цифровими технологіями,  мати теоретичні  знання з  медіаосвіти.

Кластер «Теоретичний»

Треба добрати терміни до визначених понять

1.Будь-яке нове знання; сукупність коротких не коментованих повідомлень; повідомлення  про що-небудь. (Інформація)

2.Соціальний інститут, створений з метою забезпечення всебічного й об’єктивного інформування всіх суб’єктів суспільного життя про соціальну дійсність, або  діяльність по збору, обробці,  поширенню інформації в суспільстві через різні види ЗМІ. (Журналістика)

3.Популіризація товарів, видовищ послуг тощо за допомогою друкованих та електронних ЗМІ. (Реклама)

4.Колективне розв'язання педагогічних про¬блем. Учасники виконують різні ролі, програють ситуацію і знаходять шляхи розв'язання проблеми. (Ділова гра)

5.Шлях повідомлення, зв’язок одного місця з іншим. Спілкування, передача інформації від людини до людини – специфічна форма взаємодії людей  у процесах їхньої пізнавально-трудової діяльності. (Комунікація)

6.Бесіда кореспондента із діячем, свідком, людиною, чия думка може бути цікава глядачеві. (Інтерв’ю)

7.Інформація фіксується  в друкованому вигляді, надає можливість її сприймати оглядово й вибірково. (Преса)

8. Всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, її ще називають мережею мереж  (Інтернет)

9.Суспільне представлення чогось нового, наприклад кінофільму, журналу, книги  з використанням  технічних засобів. (Презентація) 

Кластер «Презентаційний». Які  медіа  та  новітні  технології   впроваджуються  в школах міста  з метою розвитку   освітнього закладу та формування особистості  ми дізнаємося на станції «Презентаційна».

 Досвідом роботи поділяться  керівники шкільних медіа закладів освіти:

НВК-гімназія, ЗЗСО №10, ЗЗСО №19,  Світлівська ЗОШ, Ганнівська ЗОШ

Вправа «Мікрофон»

–  На ваш погляд, які умови необхідні для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення  особистості з питань медіа у вашому закладі?

III. Підсумковий блок.

Рефлексія

Методист. Ось ми з вами і дійшли до творчого кластеру «Очікувальний»

Працюємо з кьюар-кодом (підготуйте мобільні телефони). Ви повинні будете відповісти на три питання:

– Чи здійснилися ваші очікування від коворкінгу?

* так

* ні

– Коворкінг  для мене був:

* корисним ;

* цікавим;

* марним;

* легким; 

* важким

–  Медіа  є одним  із головних чинників розвитку освітнього закладу та формування особистості, без якого неможливо уявити ефективну роботу сучасного педагога:

* так

*  ні

Методист.  Дякую вам за роботу.

 –  Які у вас побажання з приводу проведення коворкінгу?

–  Які питання хотіли б розглянути?

Методист. Шановні колеги!  Постійно навчайтесь, професійно зростайте,  сміливо впроваджуйте   в освітній процес  різні  медіа, сучасні інформаційні  технології, –  і ваші  зусилля уквітчаються тільки  добрими справами, успіхом і принесуть найкращі плоди для вас і для  вашого закладу освіти.

Download
Лист 437.pdf
Adobe Acrobat Document 761.3 KB
Download
МОНУ.pdf
Adobe Acrobat Document 258.2 KB

Коворкінг

 керівників  шкільних медіа

Дата проведення: 26січня 2022рік

Час проведення: 11:00

Місце проведення: студія ТБ і преси «Рожевий слон»

 

Тема: «Медіа як чинники розвитку освітнього закладу та формування особистості» ( з досвіду  роботи творчих груп керівників шкільних редакцій)

 

Мета: Ознайомити з досвідом роботи керівників шкільних редакцій з питань медіа,  як одного із  чинників розвитку освітнього закладу та формування особистості.

Завдання: дослідити як вливають  медіа на спосіб життя особистості,  систему їх цінностей у майбутньому; розглянути ефективність діяльності шкільних редакцій у створенні  власного медіаконтенту; усвідомити важливість медіаосвіти, медіаграмотності для підростаючого покоління.

Обладнання: презентації, картки  для проведення ігор, роздатковий матеріал,  екран, проектор, ноутбук, мікрофон фліпчарт.

Форма проведення: медіаперебіг (інтерактивна - гра презентація)

Перебіг заходу

I. Організаційно-мотиваційний блок

1. Привітання.

Методист. Доброго ранку, шановні колеги! Вітаю  вас на коворкінгі керівників шкільних медіа. Сьогодні ми його проведемо в формі медіа перебігу (інтерактивної гри - презентації). Бажаю вам невичерпної енергії, творчої наснаги, плідної  праці.  Нехай формула успіху: «Учитись легко, коли вчитись цікаво» стане провідною ідеєю нашого заходу.

2. Мотивація учасників коворкінгу. Створення сприятливого психологічного клімату, комфортної атмосфери для роботи.

Методист.  Розпочнемо медіа перебіг зі створення команд за кьюар-кодом (для цього вам потрібні мобільні телефони). У нас будуть працювати дві команди: ньюзмейкери  і фактчекери. Представте свої команди і розтлумачте їх назви.

Фактчекери  –   журналісти, що дослівно перевіряють факти.

Ньюзмейкери – людина, чи організація, діяльність якої передбачає публічність і становить постійний значний інтерес для ЗМІ. Ньюзмейкерами можуть бути представники політичних, культурних чи бізнесових еліт, а також люди, які потрапили в незвичайні обставини. Інше значення — журналіст, який знаходить нову, суспільно важливу інформацію чи редактор рубрики новин, або журналіст, який отримує інформацію за допомогою експерименту.

 

Виконаємо вправи «Компліменти» та «Очікування». Давайте подаруємо компліменти   і гарний настрій один одному та відповімо на питання: що ваша команда  очікує від семінару (використовуючи платформу АR-маски).

I. Теоретично - практичний блок

Методист.  Тема нашого коворкінгу «Медіа як чинники розвитку освітнього закладу та формування особистості» ( з досвіду  роботи творчих  груп керівників шкільних редакцій).  

Працювати над нею ми будемо  в командах на різних творчих кластерах:

-«Шифрувальний» (логічний)

-« Асоціативний»(аналітико-практичний)

- «Теоретичний» (тлумачний )

- «Інноваційний   (презентувальний)

 -  «Очікувальний» (підсумковий)

Розглянемо поняття кластер.

Слово «кластер» походить з англійської мови ( cluster – пучок, рій, скупчення). Кластер – виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Кластер включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності текстових суб’єктів, котрі створюють цілісну і наочну картину. Метод «кластера» дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми.

Кла́стер (англ. cluster) — група однакових або подібних елементів, зібраних разом або близько один до одного; в'я́зка, пучо́к, жмуто́к, па́чка (чогось однорідного).

Дієслово — асоціюватися, збиратися групами, рости ґронами, товпитися.

Іменник — гроно, купа, скупчення, група, пучок, жмуток, рій.

Методист. Ознайомтесь з правилами  медіа перебігу.

Будьте активні.

Умійте слухати.

Говоріть коротко і за темою.

Пропонуйте ідеї.

Поважайте співрозмовника.

Співпрацюйте.

Проявляйте оригінальність

Завдання для кожного  кластеру:

Кластер «Шифрувальний»

Розшифрувати слово, використовуючи український словник. За кожною цифрою зашифрована буква.

17,  7, 6, 12, 1, 19, 22,  3, 12,  23, 1

(медіаосвіта)

– Чому так важливо сьогодні бути медіа освіченими?

– Які слова  близько пов’язані зі словом медіаосвіта?

(Медіаграмотність, медіакультура)

– Як би ви розтлумачили ці поняття?

 Кластер «Асоціативний»

 Слово медіаосвіта  утворено від двох слів медіа   і освіта.

Гра «Асоціативне дерево»

 – Які асоціації у вас виникають при слові медіа? (1 команда)

– Які асоціації у вас виникають при слові освіта (2 команда)

Поєднайте ці асоціації.

Методист.  Слова медіа і освіта пов’язані один з одним. Усе гостріше на сьогоднішній день стоїть питання взаємодії підростаючого покоління зі світом медіа. З одного боку уявити життя сучасної людини без преси, радіо, телебачення, Інтернету вже практично неможливо, оскільки використання деяких з медіа диктується самим суспільством, і молода людина для ефективної соціалізації просто обов’язана ними оволодіти. Для того, щоб гідно орієнтуватися в просторі різноманітних засобів мас-медіа, було створено цікаву науку –  медіаосвіту.  Медіаосвіта – частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як

традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні медіа (комп'ютерно-опосередковане спілкування, Інтернет, мобільна телефонія) з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.

Головна задача керівників шкільних медіа  направити зусилля на розвиток  та формування особистості усіма засобами медіа,   самим оперувати цифровими технологіями,  мати теоретичні  знання з  медіаосвіти.

Кластер «Теоретичний»

Треба добрати терміни до визначених понять

1.Будь-яке нове знання; сукупність коротких не коментованих повідомлень; повідомлення  про що-небудь. (Інформація)

2.Соціальний інститут, створений з метою забезпечення всебічного й об’єктивного інформування всіх суб’єктів суспільного життя про соціальну дійсність, або  діяльність по збору, обробці,  поширенню інформації в суспільстві через різні види ЗМІ. (Журналістика)

3.Популіризація товарів, видовищ послуг тощо за допомогою друкованих та електронних ЗМІ. (Реклама)

4.Колективне розв'язання педагогічних про­блем. Учасники виконують різні ролі, програють ситуацію і знаходять шляхи розв'язання проблеми. (Ділова гра)

5.Шлях повідомлення, зв’язок одного місця з іншим. Спілкування, передача інформації від людини до людини – специфічна форма взаємодії людей  у процесах їхньої пізнавально-трудової діяльності. (Комунікація)

6.Бесіда кореспондента із діячем, свідком, людиною, чия думка може бути цікава глядачеві. (Інтерв’ю)

7.Інформація фіксується  в друкованому вигляді, надає можливість її сприймати оглядово й вибірково. (Преса)

8. Всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, її ще називають мережею мереж  (Інтернет)

9.Суспільне представлення чогось нового, наприклад кінофільму, журналу, книги  з використанням  технічних засобів. (Презентація)

Кластер «Презентаційний». Які  медіа  та  новітні  технології   впроваджуються  в школах міста  з метою розвитку   освітнього закладу та формування особистості  ми дізнаємося на станції «Презентаційна».

 Досвідом роботи поділяться  керівники шкільних медіа закладів освіти:

НВК-гімназія, ЗЗСО №10, ЗЗСО №19,  Світлівська ЗОШ, Ганнівська ЗОШ

Вправа «Мікрофон»

–  На ваш погляд, які умови необхідні для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення  особистості з питань медіа у вашому закладі?

III. Підсумковий блок.

Рефлексія

Методист. Ось ми з вами і дійшли до творчого кластеру «Очікувальний»

Працюємо з кьюар-кодом (підготуйте мобільні телефони). Ви повинні будете відповісти на три питання:

– Чи здійснилися ваші очікування від коворкінгу?

* так

* ні

– Коворкінг  для мене був:

* корисним ;

* цікавим;

* марним;

* легким;

* важким

–  Медіа  є одним  із головних чинників розвитку освітнього закладу та формування особистості, без якого неможливо уявити ефективну роботу сучасного педагога:

* так

*  ні

Методист.  Дякую вам за роботу.

 –  Які у вас побажання з приводу проведення коворкінгу?

–  Які питання хотіли б розглянути?

Методист. Шановні колеги!  Постійно навчайтесь, професійно зростайте,  сміливо впроваджуйте   в освітній процес  різні  медіа, сучасні інформаційні  технології, –  і ваші  зусилля уквітчаються тільки  добрими справами, успіхом і принесуть найкращі плоди для вас і для  вашого закладу освіти.